מסלול טיול לדוגמה

כדי לעזור בתהליך תכנון מסלול הטיול בפרובאנס, בעמוד זה אנחנו מציעים מסלולים שמקיפים חלק גדול מהמקומות המעניינים והמומלצים בחבל.למעשה יש כאן 2 מסלולים, הראשון הוא מסלול כללי של 7 ימים (עם אפשרות להארכה לריביירה הצרפתית), והשני – מסלול טיול שמשלב אטרציות לילדים בפרובאנס.
כמובן שהמסלולים שלהלן הם הצעה כללית ויש לבחון באופן אישי את מידת ההתאמה, נשמח לקבל הערות והארות לשיפור.

 

הצעה למסלול טיול של 7 ימים בחבל פרובאנס (כולל הארכה לריביירה הצרפתית)

הגעתם לחבל הארץ הצרפתי, שהוא אולי המפורסם בעולם. ארץ של תבלינים ויין, של חופים שטופי שמש ושל סזאן ו-ואן גוך. כשתגיעו לכאן, זה הזמן "להוריד הילוך", ולהנות מהאיזור הים תיכוני המפונק הזה. את המסלול תבצעו כמובן ברכב שכור. את השכרת הרכב כדאי לתאם מראש – לפני ההגעה – ולדאוג שהאיסוף יהיה משדה התעופה במרסיי. כך תוכלו לצאת לדרך מיד בהגיעכם.

יום 1
לאחר הנחיתה במרסיי, כדאי לצאת בנסיעה ל-אביניון (Avignon) – מרחק כשעה נסיעה – בכדי למצוא מקום לינה ממגוון האפשרויות שהעיר הזו מציעה לכם. אביניון היא עיר מקסימה, שגדולתה נודעה לה במאה ה-14, כשמוסד האפיפיורות גלה אליה לכמעט מאה שנים. העיר מוקפת חומה ולה שערי כניסה עתיקים. בטיולכם, בקרו בכיכר העירייה, שם נמצא ארמון האפיפיורים.
לאחר התארגנות קלה בעיר, המשיכו אל קרפנטרה (Carpentras) – כפר קטן ומקסים הנמצא במרחק 25 דקות נסיעה מאביניון. בכפר מדרחוב קטן ובו שוקולטייריות לרוב, חנויות ובתי קפה כמו שרק בפרובנס יודעים לעשות. תוכלו לסייר כאן גם ברובע היהודי הגדול ולבקר בבית הכנסת. לעת ערב חיזרו לאביניון ושוטטו בה – העיר נראית אחרת עם רדת החשיכה.

נוף סביב Les Baux
נוף סביב Les Baux

יום 2
לאחר ארוחת בוקר מפנקת באביניון, המשיכו ל-סנט רמי דה פרובאנס (Saint Remy de Provence) עיירה עתיקה שהאופי הימי ביניימי שלה נשתמר היטב. סיירו בעיר ובסמטאותיה הציוריות, ובקרו בשוק המקומי (למיטב ידיעתנו – פועל בימי ב' ו- ד' בלבד), אשר מציע גבינות, צמחי תבלין מיוחדים ויינות – כולם מהאיזור. משם המשיכו בנסיעה ל-שאטו רומנין (Chateau Romanin), יקב מוקף כרמים החצוב בהר ובו סיורים מודרכים.
אחר כך סעו אל בו דה פרובנס (Les Baux de Provence) – אחת מפנינות האיזור. סיור בעיר העתיקה והמיוחדת כאן לא אמור לארוך זמן רב, בתנאי שלא תעצרו בכל חנות ובית קפה – ואת זה יהיה קשה לעשות. לקראת השקיעה עלו לנקודת התצפית אשר בשרידי המצודה של הכפר – ממנה ניתן לערוך לראות למרחקים. מובטח לכם מחזה מרהיב. לאחר יום של פינוק תוכלו להשאר וללון בכפר היפהפה.

יום 3
המשיכו מכאן אל העיר ארל (Arles) – בה תוכלו גם להשאר ללון. העיר מפורסמת בשל שני דברים: האמפיתאטרון הרומי העתיק שלה, בו מתקיימות כיום מלחמות שוורים, וכעירו של ואן גוך, אשר בילה בה את שנותיו האחרונות ובה צייר את יצירותיו החשובות ביותר. ארל נחשבת העיר הגדולה ביותר בצרפת מבחינת השטח עליו היא שוכנת, אך יום אחד מספיק כדי להנות ממנה. סיירו כאן בעיר העתיקה, בה נמצאים עתיקות עוד מימי הרומאים, וטיילו בכמה מהמוזיאונים הייחודיים שבה. ארל נחשבת, בין היתר, גם לאבן שואבת לפסטיבלים רבים (פסטיבלי אמנות, פסטיבל הצוענים, פסטיבלי מוסיקה ועוד), אשר מתרחשים כאן בחודשי השנה הנעימים יותר, כך שאם תגיעו בעונה סביר שתהנו מאחד מהם.
אל תחמיצו ביקור בשוק הגדול של העיר, המציע סחורה פרובנסיאלית אופיינית, וגם לא באחת המסעדות המציעות אוכל טיפוסי לאזור.. בערב תוכלו להנות גם ממקומות הבילוי ההומים שוחרי אמנות ותיירים מכל העולם.

אמפיתיאטרון רומי ב-Arles
אמפיתיאטרון רומי ב-Arles

יום 4
השכימו קום ביום זה, על מנת שתגיעו אל איג מורט (Aigues Mortes) לפני השעה עשר (45 דקות נסיעה), אז יוצא שיט מרהיב בין האגמים והתעלות שסביב העיר הנמשך כמה שעות. לאחר השיט תוכלו לטייל בעיר העתיקה, ואל תחמיצו סיבוב על חומות העיר וביקור בבית הכלא העתיק שעליהן הנקרא מגדל קונסטנס.
מכאן, המשיכו אל סן מארי דה לה מאר (Saint Maries de la Mer), עיירה קטנטנה על חוף הים, שלה חופים הלקוחים מתוך הסצנות הרומנטיות ביותר שתוכלו להעלות על דעתכם. במרכז העיר העתיקה נמצאת כנסייה החולשת על העיר כולה, אשר אל ראשה תוכלו לטפס ולצפות על כל הסביבה. המקום הוא גם איזור מצויין לטיולי רכיבה על סוסים – וזו בהחלט הזדמנות טובה לנצל זאת. בסופו של היום תוכלו להשאר וללון בעיר השקטה הזו ולאגור כוחות להמשך..

הכפר הציורי Gordes
הכפר הציורי Gordes

יום 5
היום, קחו קצת זמן ליהנות מנסיעה בנופיו של חבל פרובאנס ומשהייה בחיק הטבע. צאו בנסיעה (לאחר שקניתם מצרכים לפיקניק..) מסן מארי דה לה מאר לכיוון שמורת הטבע לה לוברון (Le Luberon), אשר תציג בפניכם הרים נישאים וירוקים, משובצים בכפרים קטנים, שאותם כמעט ולא תמצאו על המפה. בשמורה נקודות תצפית רבות בהן תוכלו לעצור לארוחת הבוקר / צהריים.
באיזור השמורה בקרו גם בעיירה רוסיון (Roussillon) שבה בתים צבועים באדום ובחום שמקורם במחצבות האוקרה הגדולות שבתוכה. המשיכו אל העיירה גורד (Gordes) שבתיה הישנים בנויים על המצוק, ולאחר הטיול בכפרי האזור, המשיכו אל העיר אפט (Apt), בה תוכלו להנות מארוחת ערב טובה וממקום לינה ללילה.

יום 6
לאחר ארוחת בוקר פשוטה ואיכותית, המשיכו אל אקס אן פרובנס (Aix en Provence) – הנמצאת במרחק שעת נסיעה. זוהי עיר צעירה ותוססת, אשר בה מעיינות חמים שמשכו לכאן את הרומים בימי קדם, והפכו אותה למרכז התענוגות של האיזור. תוכלו לטייל ברחבי העיר העתיקה הציורית, לבקר במוזיאונים המוקדשים לצייר סזאן, ולהנות מארוחת צהריים טובה באחת מהכיכרות היפות שבעיירה.
מאקס, המשיכו אל קסיס (Cassis), כפר דייגים קטן ורומנטי שבו חופים יפהפיים ונמל מהמם. בארוחת הערב, אל תשכחו להזמין את הבויאבז (Bouillabaisse) מרק הדגים שהתחיל כארוחת צהריים של עניים והפך למנת גורמה בכל מסעדה צרפתית המכבדת את עצמה. לאחר מכן, צאו לטיול רגלי בנמל הקטן, אשר בלילה נראה כאילו יצא מתוך אחד מציוריו של סזאן. השארו כאן ללינת הלילה.

יום 7
אם לא נהניתם מקסיס בשעות האור, הקדישו לה עוד מעט זמן, ותהנו מאווירת הנמל הפעיל ומרחובות העיר הקטנה. המשיכו מקסיס אל מרסיי לסיור חטוף בעיר השנייה בגודלה בצרפת, ותהנו מארוחה וקפה אחרונים לפני הטיסה.

 

<< אם המידע עוזר לך בתכנון הטיול, נשמח אם את מקומות הלינה תזמינו דרך עמוד לינה בפרובנס >>

 

המשך לריביירה הצרפתית

המעוניינים בכך יוכלו ללון במרסיי או באקס אן פרובנס, ולהמשיך מכאן ל-קוט ד'אזור (Cote d'Azur) – הלא היא הריביירה הצרפתית הנודעת. הריביירה משופעת עיירות וערים לחופי הים התכול, וכפרים קטנים ופסטורליים על ראשי ההרים, הצופים על כולם בצנעה.
את הטיול כדאי להתחיל בעיר ניס (Nice), עיר הקיט המפורסמת על שלל חופיה המרהיבים, העיר העתיקה שלה והמוזיאונים המוקדשים לשאגאל ולמאטיס. תוכלו לעלות על רכבת ההרים Le Train des Pignes העולה מניס אל ההרים ועוברת בינות צוקים שבהם כפרים קטנים. הרכבת נוסעת כשלוש שעות, אך תוכלו לרדת באחד הכפרים, לטייל בו ולעלות על הרכבת אל הכפר הבא, או על זו שחוזרת חזרה לניס.
המשיכו לנסוע חזרה לכיוון מרסיי, ועצרו ב-אנטיב, כאן תוכלו ללון, ולהנות מאוירה תוססת ופעילה. כמעט לכל אורך השנה נערכים כאן פסטיבלים שונים – שווה לברר אם תצליחו "לתפוס" אחד מהם. בעיר תוכלו לבקר במוזיאון פיקאסו המרשים המצוי בתוך טירה, בשוק המקומי הטיפוסי לאיזור, ולעלות לראש ההר שבעיר, בו ניתן לראות את חווילותיהם של מפורסמים שגרו במקום ולצפות על נוף האיזור כולו.
מכאן, תוכלו להמשיך אל קאן – עיר הנופש המוכרת כל כך. גם אם אינכם מתכוונים להשאר וללון בעיר, אל תחמיצו סיור רגלי לאורך הטיילת שלה.